For 8. klasse
Introdage på NEXT
På denne side kan du finde alle introforløb, som afholdes på NEXT.
Info til undervisere
Introduktion
På denne side kan du finde samtlige introforløb, som afholdes på NEXT.
Powerpoints ligger klar under hvert forløb. Der er lavet en powerpoint til hhv. 1. introdag og 2.-3. introdag.
NYT: udviklingsarbejdet fortsætter, og der bliver formentlig udviklet et murer-forløb, der er færdig i vinteren 2025. Derudover er der et ekstra business-forløb klar ultimo oktober 2024.
Materialer til forløb
Nedenfor finder du materialer til alle de praksisfaglige forløb, der er udviklet til introdagene på NEXT. Tryk på ‘læs mere’ for at få adgang til al info og materialer til de enkelte forløb.
Tømrer
Eleverne stifter bekendtskab til træfagene ved at udarbejde konstruktionen af en husgavl i mindre målestok.
1 eller 2 DAGE
Tømrer, Møbelsnedker og bygningssnedker
Frisør
Eleverne får en smagsprøve på frisøruddannelsen. De skal blandt andet at foretage en håranalyse på hinanden, lærer forskellige fletteteknikker samt principperne bag permanent behandling.
1 DAG
Frisør
Kosmetiker
Eleverne får lov til at snuse til nogle af de fag, man har som kosmetikerelev. De skal fx lære noget om morfologi, når de skal lægge en øjenmakeup, samt forstå ansigtets områder og muskler, når de skal udføre ansigtsmassage.
1 dag
Kosmetiker
Business
Eleverne skal snuse til nogle af de fag, som man har på businessuddannelsen, og som man også bruger i virkeligheden, hvis man fx skal tiltrække flere kunder til sin butik. De skal bl.a. arbejde med målgruppeanalyse, butiksspejl og indretning af butik.
1 eller 2 DAGE
Business
Generel info til undervisere
Velkomstmails til grundskoler, evalueringsark og andre generelle materialer kan findes her.
Mål for introdagene
Mål 1
At give eleverne en tydelig forståelse af, hvordan undervisning og skolegang på en erhvervsskole adskiller sig fra deres tidligere erfaringer.
Mål 2
At demonstrere den korte vej fra teori til praksis, for at styrke elevernes forståelse af erhvervsuddannelsernes praksisfaglige undervisningsform.
Mål 3
At udvide elevernes viden om forskellige erhvervsuddannelses-muligheder.
Har du spørgsmål?
Ved spørgsmål vedrørende kapacitetsfordelingen af introdagene kontakt:
Anna Overgaard Toft
Ved spørgsmål til indholdet på introdagene kontakt:
Sofie Hedegaard Gadeberg